Mide Koruyucu İlaç Lansor Yan Etkileri ve Zararları Nelerdir?
Takip Et : Üye Girişi

Merhabalar sevgili okurlarımız.Bu yazımızda sıkça soru gelen mide koruyucu ilaçlar hakkında bazı bilgiler vereceğiz.Özellikle lansor, gaviscon gibi bu ilaçların mide üzerindeki yan etkileri ve zararları hakkında konuşacağız.Çünkü aşırı bir bilinçsizce tüketim var.Bu konuya değinmeyi kendime bir görev olarak görüyorum.

Öncelikle bu yazıyı yazmamdaki asıl sebep bu mide koruyucu ilaçlarının her yemekten önce veya sonra sanki sakız gibi normal bir şekilde kullanılmasıdır.Herhangi bir yan etkisi düşünülmeden zararsız bir ilaç gibi tüketimi maalesef söz konusudur.Şimdi kısaca lansor,gaviscon gibi mide koruyucu ilaçların yan etkileri ve zararlarına göz atalım.

Mide Koruyucu İlaçların Görevi Nedir?

Bu ilaçların mide yanması gibi sorunları önlemesinin sebebi mide asit salgısını azaltmasıdır.Yapısında bazik sistem itibari ile mide asidini tamponlayarak  gastrit gibi sorunların önüne geçmektedir.Midedeki asit salgısının azalması ile özellikle boğaza gelen suyun acımsı olarak etki yapma riski azalmaktadır.

Mide Koruyucu İlaçların Yan Etkileri ve Zararları Nelerdir?

Bu kısımda belirteceğimiz zararlar veya yan etkileri doktor tavsiyesi dışında olan, kullanım süresinin uzatılması kısaca gereksiz ilaç kullanımından dolayı meydana gelecek etkilerdir.Aksi durumda doktorun tavsiyesi üzerine ne kadar kullanılması gerekiyorsa o süre içinde kullanılması gerekmektedir.

1:Mide Tümörü Riski

Son yıllarda meydana gelen mide tümörleri riskleri artış göstermiştir.Burada ilginç olan durum yemek borusunda sıkça rastlanan tümörler yerine daha farklı bir şekilde reflünün sebep olduğu bazı değişimler sonucu meydana gelen tümör hücrelerinin olduğu tespit edilmiştir.Kanıtlanmış olmasa da bunun mide koruyucu ilaçların tüketiminin artması sonucu olduğu düşünülüyor.Aynı zamanda yurt dışında yapılan araştırmalarda mide koruyucu ilaç kullanımından dolayı gastrin hormonunun salgılanması sebebiyle bu hormona bağlı tümörlerin arttığı gözlenmiştir.

2: Bazı Kemik Sorunları

Aşırı kullanılan mide ilaçlarının mide asit sistemindeki değişimler sebebiyle midede sindirim kalitesi azalmaktadır.Bu sebeple gıdalardan alınan protein miktarları da azalmaktadır.Bunun sonucunda kemik erimesi ve bazı eklem sorunlarına sebep olduğu gözlenmiştir.

3: Gizli Reflü Riski Artar

Reflü hastalığı tam olarak mide suyunun boğaz kısmına gelip yakıcı bir etkisi olmasıdır.Mide koruyucu ilaçlar ile midede asit oranı azalır ancak reflü  yine olmaya devam eder.Asit yapısı azaldığı için yakıcı etki ortadan kalkar ancak yine mide suyu boğaz kısmına gelmektedir.Yapılan araştırmalarda özellikle gece uyurken bu şekilde gizli reflüden dolayı uyku kalitesinin azaldığı gözlenmektedir.

4: Bağırsak ve Sindirim Sorunlarındaki Artış

Mide koruyucu ilaçların en zararlı etkilerinden biri bu madde olarak gösterilebilir.Alınan gıdalarda az veya çok zararlı bazı mikro organizmalar bulunabilmektedir.Midede asit yapısı sayesinde bu zararlı mikro organizmalar midede yok olmaktadır.Ancak mide koruyucu ilaçlar sebebi ile mide asit salgısının azalması midede bu zararlı mikro organizmaların inhibe olmamasına sebep olmaktadır.Mide yapısından geçen bu zararlı organizmalar bağırsak ve sindirim sisteminde olumsuz etkilere sebep olabilmektedir.En belirgini ishal ve bazı enfeksiyonlar meydana gelmektedir.Özellikle Clostridium gibi bazı bakteri çeşitleri ölümcül etkileri sebebiyle ciddi bir tehdit olarak durmaktadır.

5: Vitamin ve Mineral Emiliminin Azalması

Yine mide asit salgısının azalması ile sindirim işlemi daha yavaş ve tam olarak yapılamamaktadır.Bu sebepten dolayı az sindirilen gıdalardan alınan vitamin ve mineral azalmaktadır.Özellikle demir minerali ve B12 vitamini gibi önemli besin maddelerinin eksikliğine sebep olmaktadır.

6: İlaca Bağımlılık

Bu ilaçların geçici olarak mideyi rahatlatma etkisi bir süre sonra ilacın bırakılması ile bu yapıya alışan mide sistemi yine bu ilaçlara ihtiyaç duyulmasına sebep olmaktadır.Akabinde ise mide koruyucu ilaçlara bağımlı kalma gibi olumsuz etkiler meydana gelmektedir.

Sonuç olarak Gıda Mühendisi olarak yorumlarım;

Yan etkisi olmayan hiç bir ilaç yoktur.Bu yüzden hangi ilaç olursa olsun doktor tavsiyesi olmadan kesinlikle ilaç tüketmeyin.Doktor tarafından ilaç kaç gün tüketilmesi gerekiyorsa kesinlikle daha fazla tüketmeyin.En ufak bir mide yanması gibi sorunlarda hemen ilaca sarılmayın.Günlük hayatta sakız gibi ağızlarda dolaşan bu ilaç hiç zararsız gibi bir izlenim vardır.Yukarıda önemli noktalara değindik.Bu yüzden siz ve çevrenizdeki yakınlarınızı uyarmak sizlerin görevidir.Mşide koruyucu ilaçlar olan lansor, gaviscon gibi ilaçların zararlı etkilerinden korunmak için gereksiz kullanıma dikkat edilmesi gerekmektedir.

Mutlu ve Sağlıklı Günlere… Gıda Müh. Emir Erşat Kaboğlu

 

 

Rating: 4.0/5. From 12 votes.
Please wait...
Son düzenleme : 16 Şubat, 2018
Facebook Yorumları

Ziyaretçi Görüşleri 2



  • Nilüfet
    5 Nisan, 2018

    Selam arkadaslar lansor ilac ictigim zaman hastanelik oluyorum 2012 acile zor yetistim butun vücudum şişti ve kızariklık kasınti yaptı serumla kendime geldim bugunde aynı olaýı tekrar yasadım bu seferde 112 acil ilk mudahaleyi yaptı aca benim gibi aynı sıkıntı yasıyan varmı? Lansor ilaçı kulanıpda

    Rating: 5.0/5. From 1 vote.
    Please wait...
    Cevapla
    • Kemal
      7 Mayıs, 2018

      Ben uzun yıllardır aç karna lansor kullanıyorum bugüne kadar şikayetim olmamisti. 1 haftadir bende de kașinti basladi randevu aldim Dahiliye den çarşamba gidicem sonucu bildiririm geçmiş olsun

      No votes yet.
      Please wait...
      Cevapla

NOT: Yorumlarınızda: Kullanım Koşul & Şartlarımız'ı kabul etmiş sayılırsınız.

2018 © Diyet – Faydaları Nelerdir – Zararları Nelerdir – Nedir Tüm hakları saklıdır. Hiçbir içerik izinsiz kopyalanamaz & paylaşılamaz.